Zobacz cały wątek

Cytat: witam jestem od nie dawna właścicielem roverka.

Cytat: A mianowicie mam taki problem w moim rpverku kiedy go zamykam pilotem to załącza sie centralny i trzy razy mrygaja swiatł (kierunki) ale nie odzywa sie syrena czemu!.

Cytat: syrena gdzie ona wogóle jest

Cytat: czt ten samochód wogóle posiada alarm



Jak najbardziej posiada ! Alarm z czujkami ruchu + immo. A klakson Ci działa ?

PS Polecam firefox + SŁOWNIK, FAQ, opcje Szukaj na forum i RAVE (instrukcje serwisowe) z obrazkami.
Data: Nie Kwi 06, 2008 15:02
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 12
Wyświetleń 196

 

Zobacz cały wątek

Kombinujecie jak koń pod górkę. To ma być kompletny system, który fizycznie odłączy głośniki od wyjścia wzmacniacza, gdy pojawi się na nim znaczne napięcie stałe. Z reguły próg zadziałania przy takich wzmacniaczach (60V zasilania sugeruje iż sprzęt jst estradowy) wynosi 1V niezależnie od bigunowości.
Dlatego proponuje znaleć jakąkolwiek instrukcję serwisową takiego wzmacniacza i schemat takiego układu będzie tam umieszczony. Na początek może firma CROWN, która na swej stronie publikowała instrukcje serwisowe swych produktów. (Patrz Support, Discontinued products)
Data: 2008-01-16, 20:29
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 10
Wyświetleń 1615

Zobacz cały wątek

Cytat: Ale sie usmialem czytajac ten watek.
przede wszystkim do czego to sie moze przydac? sam mialem mulem sciagniety ten katalog ale co mi po numerze czesci i tak jak kupuje to ide do sklepu i mi szukaja wg katalogow.


to zamów w normalnym sklepie z normalnego katalogu klocki hamulcowe do primery p11-144 z silnikiem 2 litrowym benzynowym. Niektórym takie katalogi sie przydają. Mam epc kilku marek i do tego różne instrukcje serwisowe oraz ksiązki serwisowe różnych motoryzacyjnych wydawców do wielu modeli aut. Mnie sie przydają.
Data: Pon 06 Lut, 2006 19:17
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 86
Wyświetleń 8062

Zobacz cały wątek

Witam kolege z tego co wiem odnosnie micry K12 to napiecie jest nie wieksze od 1 volta na wyjsciu i jest ono okresowo zmienne w przedziale 0.3 do 0.8 volta czy cos takiego mysle ze oscyloskop byl by wskazany mozna takze sprawdzic czy grzejnik jest podgrzewany dobrze w sondzie powinien on pobierac troche pradu w K12 jest chyba nawet osobny bezpiecznik 10 amp na sonde z tego co pamietam nie wiem jak jest w starszych modelach ale od czego sa instrukcje serwisowe moze ktos z klubowiczow wie gdzie takowa zanjdziesz do swojego modelu pozdrawiam microfanow Wolf.
Data: Pią 21 Paź, 2005 18:32
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 3
Wyświetleń 213

Zobacz cały wątek

dają ale promocja trwa tylko do końca stycznia !
wraz z zestawem otrzymujesz super blondynkę, która za Ciebie będzie to obsługiwać

przecież na dole strony sprzedający wyraźnie napisał :

"Zawartość sprzedawanego zestawu
1. Interfejs USB VAG z 2 liniami K - KKL we wtyku OBD2.
2. Instrukcja obsługi do urządzenia oraz instrukcja programu diagnostycznego, kody błędów (razem z polskim tłumaczeniem), przykładowe instrukcje serwisowe, procedury naprawcze, instrukcja informujący o miejscach występowania złącz diagnostycznych w różnych modelach SEATA, SKODY, VW, AUDI."
Data: Sro Sty 28, 2009 14:11
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 103
Wyświetleń 10813

Zobacz cały wątek

Witam wszystich.

Brama Beninca, uchylna.

Dzisiaj (dwa dni po opadzie śniegu) brama otworzyła się jak zwykle.
Ale potem połówka już się nie zamknęła.

Zamknąłem ją ręcznie. A potem zacząłem otwierać automatycznie. Niestety szła dziwnie, a nagle coś strzeliło i wywaliło korki (w domu).

Po włączeniu korków nie działało nic: żadny skrzydło bramy, ani brama garażowa. Potem okazało się, że ze stacyjki działa brama garażona, ale skrzydła w płocie ani drgną.

Czy macie może jakieś schematy, instrukcje serwisowe itd. do bram Beninca?

Pozdrawiam
Bogdan
Data: 2007-01-26, 11:04
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 9
Wyświetleń 1634

Zobacz cały wątek

Cytat: Dzięki za radę . Myśle że tak zrobię. Tylko niestety tak jak pisałem wcześniej gdzieś wyczytałem, że żeby zakodować pilota do Clifford Challenger ST 800P trzeba podlaczyć pod jakieś specjalne urządzonko.



Uwierz mi że w zakładzie nie będą mieli z tym problemu ten alarm jest dostępny na rynku i nie jest on "produktem" Nissana. Popatrz tu a może dasz sobie radę sam, ściągnij i poczytaj instrukcje serwisowe z tej strony

Powodzenia
Data: Sro 08 Sie, 2007 12:48
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 5
Wyświetleń 376

Zobacz cały wątek

Cytat: Witam Ponowinie auto juz pali była zanieczyszczona pompa paliwa,został jeszcze jeden problem po jakim czasie auto gaśnie mechanicy z elktronikiem ustalili ze to imobilaiser tylko nie moga go znaleść . Mam pytanie czy ktoś wie gdzie on sie znajduje w Tino 2.2Di

Pozdrawiam



NATS IMMO znajduje sie (siedząc na miejscu pasażera) w okolicach lewej strony schowka (daleko za panelem z klima nawiewu, po radiem) -oj, malutkie podełeczko.
Opisałem to co widzę na stronie EL-598 tejże instrukcji seriwsowej.
Wg mnie jest to po lewej stronie filtra nawiewu kabiny.

Pozostałe instrukcje serwisowe i opisy.
Wszystko jest tylko trzeba poświećić chwile na znalezienei takich inforamcji:
Data: Pon 25 Sie, 2008 07:43
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 994
Wyświetleń 56110
Mercedesy A i B masowo rdzewieją.
445 tysięcy aut z korodującymi drzwiami i klapami.
W 445 tysiącach egzemplarzy Mercedesów A- i B-klasy (odpowiednio W169 i W245) rdzewieją drzwi i klapy na skutek błędu w procesie produkcji i wadliwego zabezpieczenia antykorozyjnego – podał niemiecki tygodnik motoryzacyjny Auto Bild powołując się na instrukcje serwisowe marki. Sprawa jest poważna, a nabywcy Mercedesów mogą liczyć na usunięcie rdzy, zabezpieczenie części nadwozia i ponowne lakierowanie. Tylko w ciężkich przypadkach przewidziano wymianę drzwi czy klap. Tak przynajmniej jest w Niemczech, gdzie trafiło ponad 200 tys. korodujących Mercedesów.
Taki producent samochodów i taka wpadka, po prostu wstyd.

Zobacz cały wątek

Cytat: Tam jest napisane że podgrzewa gdy temp paliwa jest niższa niż +10 st.C


Ten schemat pochodzi ze stronki a tam sa instrukcje serwisowe VW USA. Jest to raczej oryginalna instrukcja. W dziale BODY jest np. instrukcja zdejmowania tapicerki z dzrzwi i sa wypisane potrzebne narzedzia przykl. V.A.G 1234 sa zdjecia... Moze sie myle ale wyglada na to ze ruski krolowie piractwa skolowali instrukcje z VW USA.
Tak szczerze to w tych polskich ksiazkach zdarzaja sie czasem niescislosci.
Data: Pią Mar 31, 2006 07:23
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 10
Wyświetleń 1054

Zobacz cały wątek

Witam!

Na Nowy Rok moja luba dostała Xj600s'93 i rzuciłem się szukać serwisówek. Oczywiście zaraz znalazłem Haynesa, ale troszkę później trafiłem na to:

Instrukcje serwisowe YAMAHY ( nie haynesa, czy coś) do prawie wszystkich XJotek. Równiez starych, 750, 900, itp, itd. Sami zobaczcie - do ściągnięcia za friko.

oraz takie coś

Ale tu trzeba dać trochę kasy - jakkolwiek, kupić taką płytkę, odpalić nagrywarkę... ale co ja wam będę mówił....

Mam nadzieję że się komus przyda.
No i można, zwłaszcza ten pierwszy link, wkleić do działów innch XJ na tym forum - ale to już jak Mod uważa.

Oby nam się w tym nowym roku!!
Data: 2008-01-03, 10:16
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 8
Wyświetleń 1813

Zobacz cały wątek

Pracowałem w firmie zajmującej się między innymi tym. Czy da się zarobić? W mieście 35 tys. byliśmy jako jedni z 5 robiących to i zleceń mieliśmy bardzo dużo, non stop praca w terenie. Ważne są szkolenia + instrukcje serwisowe do kopiarek i drukarek (dostaniesz je po szkoleniach i prezentacjach modeli kopiarek i drukarek), bez nich nie widze raczej dużych zleceń, wymieniając toner w kopiarce (a na nich najwięcej zarobimy i będziemy mieli stałych klientów) trzeba poczyścić wałki, sprawdzić trybka, bęben, umyć lusterka i szyby i umówić się na następny przegląd. Na samych częściach było 50-60% marży, do tego usługa. Jesli zrobimy to dobrze klient sam zadzwoni. Polecam dużo umów z budżetówkami, na małą kwotę miesięczną tzw. ryczał. Umowa wiąże nas z nimi a budżetówka na koniec roku ma za dużo pieniędzy i jak nie dokupuje sprzętu drukująco-kopiującego to nie żałuje na różne usługi. W daleszj kolejności można pomyśleć nad sprzedażą przy okazji papieru do ksero i drukarek. Jeśli masz więcej pytań to chętnie powiem co wiem.
Data: N, 9 lip 2006, 19:07
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 12
Wyświetleń 7808

Zobacz cały wątek

sciągnąc moze znajdzies gdzies.. a kupic oficjalnie (allegro itp to jest to zabronione) wiec nie da rady.

aktualizacji nie ma. masz przeciesz specjalnie crackowaną wersje zeby nie łączyło sie z serwerem VW bo wtedy ci mogą costam dowalic. tylko salony i autoryzowane punkty serwisowe mogą miec owy Electronic Teile Katolog
pozatym zeb y miec zarejestrowaną wersje trzeba wprowadzac VIN przy zamowieniu czy cos. po to jest crack zeby tego uniknąć.
i tak ETK podawała by tylko ceny salonowe czyli ochdziesiąt złotych za byle pierd. ja ostatnio 70 prawie zł płaciłem za widełki łozyska oporowego do AKY.....

instrukcje serwisowe to ELSA. sa bodajze na 10CD spakowane. ale jest tam wszystko. strasznie ciezko to dostac. a jak juz to drogie (pow100zł znalazłem tylko) wiem ze o ile do ETK styknie rozdzielczosc 11xxcos na 90xx cos tro elsa potrzebuje min monitka 19" i 1400x1200 cost takeigo. do elsy koles mi mowił ze wypada miec osoblego kompa bo to tak wielki kombajn jest.
Data: 2006-09-02, 13:25
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 8
Wyświetleń 2593

Zobacz cały wątek

jak w temacie. poniewaz siedze sporo nad ETKą to moge komus pomoc.
czesem niewiemy czy np. rozrusznik 1.6 i 1.8 są te same itp. ETKA to wie!
roznice w hamulcach czy zawieszeniu, wkłady amorkow od czego do czego pasują wszystko.

przecuje nad dorwaniem ELSY (instrukcje serwisowe i schematy dla salonow) i wttedy dopiero sie zacznie pomaganie

jezeli chcecie dowiedziec sie czegos, ja musze miec konkretne dane, wiec zaczynajcie tak:
marka: VW
mod: DERBY
rok: 1980
silnik: NZ
skrzynia : AKY

jezeli pytania dot 5d lub 3D
buda: 5d
wiadomo jezeli pytacie o uszczelje drzwi w polo to nie musze wiedziec jaka macie skrzynie itp itd.

NIE ODPOWIADAM NA PYT. typu : "audi80 1980 od czego mi pasują amory przod" bo przeglądnąc z 200 aut nie łatwo.
ale czy od polo86c '90 tylnią belke z heblami moge wsadzic do audi 50 to juz tak

w ETKA jest tez podana wiekszasc srobek jakie mają byc w danych miejscach, ich twardosci czasem tez, wiec jak zgubicie cos a nie wiecie czy nowa nie jest za długa lub za miekka, lub nie znacie gwintu to tez pisac, ale wtedy dokladnie musze znac jej lokalizacje wiec starajcie sie jak najdokladniej opisywac zebym nie musiał dopytywac bo to czas zajmoje.
Data: 2006-09-01, 00:49
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 8
Wyświetleń 2593

Zobacz cały wątek

Jest taki profil na NK "rover serii 600 -klub miłośników".
I w opisie ma coś takiego:

"Serdecznie zapraszamy również na największe polskie forum poświecone marce Rover:

Linki, które warto znać:

* Raporty spalania:
>

* Fora, kluby, galerie:
>
>

* Fora, kluby, galerie (zagraniczne):
>
>
>
>
>

* Części
>
>
>

* Zestawy tuningowe
>
>

* Nasz Rover ma wiele wspólnego z Hondą Accord V, więc warto znać również linki Hondy:
>
>
Instrukcje serwisowe:
>

Przysyłajcie inne linki, które każdy właściciel serii 600 powinien znać - będą dopisywane w tym miejscu (o kazdej aktuallizacji będziesz powiadamiany przez wiadomość na NK - bądź na bierząco i kliknij "Dodaj do znajomych").

Właścicieli innych profili poświęconych marce Rover prosimy o nie powielanie tego opisu - jego przygotowanie wymagało trochę pracy."

I tam też nasze forum jest. Z jednej strony jak by nie patrzeć to robi reklame i forum i np.Tomateam, zarazem zbierając przydatne linki odnośnie R600 i nie tylko ale z drugiej strony NK przekształca się w wielki "śmietnik".
Data: Pią Lis 14, 2008 15:35
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 24
Wyświetleń 601

Zobacz cały wątek

Zakładam ten temat , bo uważam jego istnienie za potrzebne .Umieszczać w nim będę linki do takich rzeczy jak :moto-aukcje (polskie i zagraniczne) ,sklepy z częściami, serwisy,ciekawe stronki z opisami napraw czy też z ciekawymi artykułami na temat skuterów, jak ktoś znajdzie np schematy elektryczne instalacji skuterka czy jakieś instrukcje serwisowe to też mogą być . Linki czy adresy umieszczać będę z waszą pomocą w pierwszym poście ,żeby gdzieś nie poginęły .Proszę je przesyłać na maila ,a ja będę tu je wklejał . Wydzielę w tym poście kilka kategorii w których odpowiednio umieszczać będę linki .Nadesłane na maila informacje proszę opisać żebym nie musiał się domyślać .

AUKCJE:

aukcje ,instrukcje itp- nowo powstała .

Manuale do skuterów itp... :

forum,schematy skuterów -wymaga rejestracji.

Service Manuals:

Aprilia
Beta
Derbi
Gilera
Hyosung
Kymco
Malaguti
Peugeot
Piaggio
Puch
Rieju
Sym
Tomos
Vespa
Yamaha

schematy elektryczne .

serwisówki i manuale.

SKLEPY :

EWKAZ
ARTYKUŁY MOTORYZACYJNE
Daniel Hermanowicz
80-437 Gdańsk Wrzeszcz
ul. Wajdeloty 7
NIP 584-100-42-98
tel. (058) 344-83-18
email:
Godziny otwarcia sklepu:
Pn- Pt 10- 18; So 10- 14
-------------------------------------------------------------------
Molik. Sklep motoryzacyjny. Motorowery, części i akcesoria
tel. / fax:
0 58 682 31 24
adres:
83-000, Pruszcz Gdański, Krótka 1d
woj. pomorskie
godziny otwarcia:
poniedziałek - piątek: 9-17
sobota: 9-13
Data: Wto 12 Sie, 2008 01:21
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 1
Wyświetleń 271

Zobacz cały wątek

Witam !!
Nie wiem jak podłaczyć kabel od neostrady(modem SpeedTouch 330) ponieważ instalacja okablowania w moim domu zostala lekko mówiac spi** przez leniwych monterów którzy nie mając odpowiedniej wtyczki- telefon spieli na krótko a gdy załozylem SDI to dolączyli do tego kabelki też bez wtyczki i przedlużyli wprowadzając nowe gniazdko !! jeszcze jeżeli kable byly by tych samych kolorów to nie bylo by problemu ale tam jest tak że zielony do czerwonego i odwrotnie. Poza tym jeszcze dziala mi SDI i co ciekawe jak odłącze kabel od modemu SDI to telefon nie działa. Czy mógłby mi ktoś zaprojektować poprawne rozmieszczenie kabli tak aby wszystko działało. Byłbym bardzo wdzięcznym za ewentualne specyfikacje tych kabelków czy też instrukcje serwisowe TP- chętnie poznał bym tą tajemną wiedzę bo jak widze kompetencje serwisantów to mnie głowa boli Dziękuje za pomoc i proszę o szybką odpowiedź bo mogą mi niedługo odłączyć SDI !! Schemat mojej instalacji telefonicznej można ściągnąć z [/url]
Data: 2005-05-21, 12:53
 
Wątek: Zobacz temat
Wyświetleń 253

Zobacz cały wątek

Nie, ten trafo nie był trójfazowy, jednak jeżeli połączyć obciążenie trafo w gwiazdę, to pomoiar impedancji niestety należy wykonać dla każdej "fazy" osobno. Tego nie sprawdzę, bo nie mam 3 faz w mieszkaniu (choć posiadam taki trafo 3 fazowy). Zrobiłem niebezpieczne doświadcenie (którego nie polecam nikomu) łącząc szeregowo wyjście UPS'a z zasilaniem sieciowym (mam wówczas 2 fazy). Trzecią "zasymulowałem" przy pomocy kondensatorów, i wykonałem pomiar dołączając różne impedancje do uzw. wtórnego trafo trójfazowego Dla dwóch faz błąd pomiaru wynosił u mnie 15%, al też dołączane impedancje nie stanowił połączony autotransformator jednofazowy, którego suwak ustawiony był w okolicy połowy uzwojenia. Z uwagi na to, że takie elsperymanty mijają się z rozsądkiem (założę się, że to każdy mi zarzuci - i słusznie) czas "zabawy" nie rpzekroczył minuty.
Dalej: Instrukcje serwisowe nie podają wyników pomiaru impedancji itp., jednak podają wyniki pomiarów w różnych punktach układu. Mój UPS to "SmartUPS 700". Jest to starszy model z "demobilu" o z wuwagi na brak akumulatorów zasilam go zasilaczem własnej konstrukcji (wydajność 12A przy 25V).
Teraz wrócę do miernika FLUKE'a. Myślę o modelu RLC PM 6303. Takie urządzenie przysłał klient do laboratorium pomiarów, w którym praktykowałem, i moim zadaniem było zapoznać się z jego budową i wykonać pomiar jego błędu. Jak się okazało, jego gwarantowane niepewności były mniejsze niż te, które gwarantował producent wzorców (rezystorów, cewek i kondensatorów).
Domyślam się, że uwaga Przedmówcy miała zabrzmieć nieco ironicznie, toteż odszukałem ten model na stronie fluke'a i załączam odnośnik (robię to, ponieważ to nietypowy miernik i bardzo ciekawy). Jest on widoczny na zdjęciu widocznym tam - pierwszy od prawej strony:
Data: 25-05-08, 20:35
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 28
Wyświetleń 2548

Zobacz cały wątek

Dzięki uprzejmości krzycho i kapuchy w dziale download znajdują się nowe instrukcje serwisowe, schematy dotyczące klimatyzacji i wentylacji, oraz systemu wtrysku fenix 1b
Pozdrawiam i dziękuje wam chłopaki
Data: 2008-09-15, 10:09
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 8
Wyświetleń 826

Zobacz cały wątek

Cytat: Daj mi namiary na Twój email to prześlę ci instrukcje serwisowe do VFR400.
A poniżej przesyłam obrazek wachacza do VFR400.
Śruba oznaczona numerem 14 to jest właśnie śruba od zacisku momośrodu.



czy tez bym mogl poprosic o servisowke do vfr 400R dokladnie masz nc30? i to jest 91-3 rok bardzo mi sie przyda mail:

dziekuje i pozdrawiam
Data: 2007-07-24, 01:21
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 5
Wyświetleń 241

Zobacz cały wątek

Spróbuj zacząć od modułu pedału przyśpieszenia.

Przy silnikach benzynowych przyśpieszenie realizowane jest poprzez linkę, a w dieslu elektronicznie (bez linki).

Na forum ściągnij instrukcje serwisowe do Primery P11-144 (po angielsku) i w zakładce FE (Accelleration Control ...) będziesz miał schematy i opis, co zrobić.

Sprawdź widoczne styki elektryczne, czystośc cięgien i stan linki - ewentualnie oczyść i przesmaruj.
Data: Pon 25 Sie, 2008 09:43
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 4
Wyświetleń 247

Zobacz cały wątek

Daj mi namiary na Twój email to prześlę ci instrukcje serwisowe do VFR400.
A poniżej przesyłam obrazek wachacza do VFR400.
Śruba oznaczona numerem 14 to jest właśnie śruba od zacisku momośrodu.
Data: 2006-10-31, 08:12
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 5
Wyświetleń 241

Zobacz cały wątek

Czy ktoś się bawił w takie cuś? Mam prośbę o wszelkie informacje dotyczące takiej przeróbki. Mam bardzo dużo żarówek poprzepalanych (połowę...) więc przy okazji demolki mógłbym porobić diody. Robiłem testy jeszcze na forum Hondy i ogólnie można mieć bardzo fajny efekt. Planuję wszystko co białe podświetlić na biało, to co w danym kolorze tym kolorem (głównie przy nawiewie, kontrolki na przyciskach). Potem zabrałbym się za licznik. No i właśnie dzisiaj próbowałem wyjąć zespół włącznika świateł i klops, dwie śróbki a dole odkręciłem, wyjąłem kratkę nawiewu i dalej trzyma (gdzieś na góze). Dlatego bardzo byłbym wdzięczny o jakieś instrukcje serwisowe dotyczące rozbiórki kokpitu, drzwi, tuntlu środkowego, podsufitki - no ogólnie wnętrza. Mogą być skany, najlepiej pdf (w hondzie można było to normalnie ściągnąć z brytyjskiej strony Hondy). Naprawdę proszę o pomoc, bo nawet nie wiem jakie, gdzie i ile żarówek/diód jest, jak trzeba przerobić (diody świecą kierunkowo trzeba je odpowiednio ukierunkować i często inaczej niż żarówkę umieścić. Jakiego typu żarówki to są, i td. Naprawdę wszystko co wiecie nt temat. Nawte radio w połowie nie świeci. W dzieńnie widać, ale wieczorem już tak, a ja mam... fizia na punkcie światełek - mają świecić i wyglądać ładnie. Wkurza mnie jak coś jest podświetlone niby zielono (niby bo każda żarówka świeci żółto, i żaden filtr tego nie zmieni). Co właściwie powinno być podświetlone (np sterowanie lusterkami chyba nie?) ?
Dla pewności o jakie autko chodzi... to przy avatarku, dodatkowe info + co w.g. powinno świecić to:
- 4 el szyby (świecą symbole na 4 drzwiach i na guzikach przednich szyb w centralce)
- central (mam guzik bez diodki/alarmu, podświetlony)
- klimatronik i te 3 przyciski przy nim. (świecą pokrętła + 3 przyciski... tzn nie świecą u mnie , świecą 4 kontrolki (dwie na ECC) )
- podgrzewanie siedzenia i DSP (3 świecą + 2 kontrolki)
- sterowanie el. lusterkami (te dwa dzyngle świecą?)
- kontrolka pasów (mruga i like it)
- pokrętło mieszalnika świeci ? (to cudo w środku między nawiewami) ?
- włącznik awaryjnych
- włącznik świateł + kontrolka / halogenów / pochylenie świateł / rozjaśniacz licznika
- pomijam radio... to potem a i tak nie słucham...
- licznik też zostawiam narazie.
- skrzynia manual (czyli nic nie świeci bo nie ma gdzie)
- bez szybera (nic nie świeci j.w.)
- oj brakuje mi pamięci .

Dobra A teraz: HEEEELP .

P.S. proszę się przyzwyczaić do długości moich postów...

Ach no i schematy elektryczne (po angielsku...)
Data: 2006-07-24, 19:27
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 6
Wyświetleń 1651

Zobacz cały wątek

Cytat: radio

00856- Antena (radiowa). Zwarcie/przerwa w ciągłości przewodów – uszkodzona antena
sprawdzić połączenia i sam wtyk

clima

00792-Wyłącznik F129 ciśnienia układu klimatyzacji (info instrukcje serwisowe!!!)
brak czynnika chłodzącego lub awaria samego czujnika
00281-Sensor prędkości pojazdu – brak sygnału (G68) -spotykam się już któryś raz z tym błędem, jest wiele tłumaczeń, najprawdopodobniej połączenie szafy z panelem climatronika
co najgorsze to to, że w tych autach, w których pojawił się ten błąd były kręcone liczniki- oczywiście nic nie sugeruję, takie moje spostrzeżenie.
00797-Czujnik promieniowania słonecznego - G107 (środkowy nawiew - kokpit)
czujnik do sprawdzenia, głównie połączenia, wiadomo chyba gdzie on się znajduje ?
01274-Mechanizm/silnik nastaw klapy nawiewu powietrza – V71 (awaria siln/zablokowany)
pobaw się nastawami klap, przełączaj je na przemian, na klatę na nogi, na szybę i tak ze 20 razy. czasami się rozrusza i wystarczy skasować błąd i po wszystkim.
Co do klimy to jedź na test szczelności, napełnij, pokasuj błędy i ciesz się "chłodem"

moduł komfortu

01330-Centralny komputer sterujący J393 systemem Komfort - uszkodzony
autko nie było czasem zalane ??, być może trzeba się dokopać do modułu i wystarczy przeczyścić styki.
00932-Silnik V147 mechanizmu uruchamiania szyb po stronie LP
00928-Jednostka zamykająca F220 centralnego zamka drzwi LP
drzwi od kierowcy do rozbiórki, przejrzeć instalację w drzwiach (od zamka i od szyby) oraz czujniki zamknięcia.

ABS
00788 -N118 ?????????????

niestety z silnika mam tylko to:
16685 P0301-Cylinder #1 – wykryto przerwę zapłonu (MIL - A lub B – miganie)
zapisz te błędy i wykasuj, napisz co się dzieje i zeskanuj jeszcze raz po jakimś czasie.
Pozdrawiam



jelsi chodzi o to co do tej pory sprawdzilismy to tak:

faktycznie radio mialo nie podlaczona antene, wiec tego błedu juz nie licze oraz w lewych drzwiach jest uszkodzony mechanizmy od podnoszenia szyb, bede musial calosc chyba wymienic. co do reszty bledow to bede jakos na biezaco zdawal relacje, narazie czekam na odp na poprzedniego posta.

czekam na odp.

pozdrawiam
Data: Sro Cze 11, 2008 22:50
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 5
Wyświetleń 811

Zobacz cały wątek

Wiedziałem, że juz na to trafiłem
Obadaj to przyjacielu, gdyż nie mam czasu teraz sciągać i szukać

Generalnie jak ktoś potrzebuje jakieś instrukcje serwisowe do nowszych fur z koncernu chryslera to może tam zajrzeć i poklikać.
Daj znać czy przydał się link.
Service manual do mojego jeepka jest całkiem spox
Data: 2009-01-07, 00:53
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 3
Wyświetleń 133

Zobacz cały wątek

Zdjecie nie pokazuje dobrze tego elementu ale wg mojej instrukcji to jest zawor odcinajacy paliwo w fazie hamowania silnikiem. Ale jesli chcesz miec calkowita pewnosc to zerknij w schematy tego gaźnika. Sa tu fajne instrukcje serwisowe na stronie. Tylko zapomnialem gdzie. A co do tego co z tym fantem zrobic to pomysl z wyczyszczeniem i przesmarowaniem stykow jest jak najbardziej ok. Pozdrawiam
Data: Czw Lut 09, 2006 10:40
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 11
Wyświetleń 641

Zobacz cały wątek

Racja, był już kiedyś taki temat. Standardowy upgrade BIOSu nie usuwa hasła. Trzeba EPROMa wyczyścić i wgrać BIOS na programatorze. Warto przeglądnąć instrukcje serwisowe (IBM/Lenovo ma naprawdę dobre manuale) czy kostka BIOSa jest wyjmowalna, czy wlutowana na stałe. Jeśli wlutowana, to będzie więcej kosztowało.
Data: Pon 24 Mar, 2008
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 10
Wyświetleń 1696

Zobacz cały wątek

Potrzebuję pomocy, zakleszczyła mi się wkładka w moim G4 potzrbuję ją zdemontować i ew. usprawnić . Mam mały problem nie chciałbym czegoś połamać może ktoś posiaga jakieś doświadczenie w tym temacie, lub jakieś instrukcje serwisowe, proszę o pomoc.
Z góry dziękuję
Data: Pon Lip 03, 2006 19:09
 
Wątek: Zobacz temat
Wyświetleń 268
Hej,

Ma ktoś może na przysłowiowym "zbyciu" dokumentację techniczną (jakieś instrukcje serwisowe na przykład) do Coupe'ty I generacji?
Mój mechanik posiłkuje się przy reanimacji mojego auta dokumentacją od Lantry, ale jednak nie wszystko, do końca mu się zgadza.
Szczególnie wdzięczny bym był, za schematy elektryki w tym samochodzie.

Aha, a już generalnie, byłbym zachwycony, gdyby ktoś udostępnił mi program do podłączenia tego modelu do kompa.
Data: Wt paź 07, 2008 11:30
 
Odpowiedzi: 3
Wyświetleń 151

Zobacz cały wątek

Ja filtry też mam wszystkie nowe, nawet przeciwpyłowy wymieniłem. Moje głównie podejrzenia kierują się na błędy w ECU, te silniki z kompem wyprodukowanym przed 25.10.2000 miały podobno błąd polegającym na nieprawidłowym odczycie prędkości obrotowej silnika. Druga, rzecz jaka podejrzewam to przemieszczenie silnika, instrukcje serwisowe VW coś o tym wspominają ale podają, że takie rzeczy powstają przy 3000 obr./min. Mam nadzieję, że ASO to sprawdzi i potwierdzi lub wykluczy. Zobaczymy.
Data: Nie Sty 04, 2009 21:13
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 11
Wyświetleń 532

Zobacz cały wątek

Cytat: radio

00856- Antena (radiowa). Zwarcie/przerwa w ciągłości przewodów – uszkodzona antena
sprawdzić połączenia i sam wtyk

clima

00792-Wyłącznik F129 ciśnienia układu klimatyzacji (info instrukcje serwisowe!!!)
brak czynnika chłodzącego lub awaria samego czujnika
00281-Sensor prędkości pojazdu – brak sygnału (G68) -spotykam się już któryś raz z tym błędem, jest wiele tłumaczeń, najprawdopodobniej połączenie szafy z panelem climatronika
co najgorsze to to, że w tych autach, w których pojawił się ten błąd były kręcone liczniki- oczywiście nic nie sugeruję, takie moje spostrzeżenie.
00797-Czujnik promieniowania słonecznego - G107 (środkowy nawiew - kokpit)
czujnik do sprawdzenia, głównie połączenia, wiadomo chyba gdzie on się znajduje ?
01274-Mechanizm/silnik nastaw klapy nawiewu powietrza – V71 (awaria siln/zablokowany)
pobaw się nastawami klap, przełączaj je na przemian, na klatę na nogi, na szybę i tak ze 20 razy. czasami się rozrusza i wystarczy skasować błąd i po wszystkim.
Co do klimy to jedź na test szczelności, napełnij, pokasuj błędy i ciesz się "chłodem"

moduł komfortu

01330-Centralny komputer sterujący J393 systemem Komfort - uszkodzony
autko nie było czasem zalane ??, być może trzeba się dokopać do modułu i wystarczy przeczyścić styki.
00932-Silnik V147 mechanizmu uruchamiania szyb po stronie LP
00928-Jednostka zamykająca F220 centralnego zamka drzwi LP
drzwi od kierowcy do rozbiórki, przejrzeć instalację w drzwiach (od zamka i od szyby) oraz czujniki zamknięcia.

ABS
00788 -N118 ?????????????

niestety z silnika mam tylko to:
16685 P0301-Cylinder #1 – wykryto przerwę zapłonu (MIL - A lub B – miganie)
zapisz te błędy i wykasuj, napisz co się dzieje i zeskanuj jeszcze raz po jakimś czasie.
Pozdrawiam



dam znac. mam nadzieje ze bedize dobrze:):)

pozdrawiam
Data: Pon Maj 26, 2008 21:13
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 5
Wyświetleń 811

Zobacz cały wątek

Póżno, ale zawsze więc przeglądałem instrukcje serwisowe dot Sportaga i bez skanu nic nie wytłumacze....ponieważ nic z niego nie wynika (dosyć niedokładny - fotke wrzuce dopiero w poniedziałek - zapene już ci berecik nie pomoże ale bedzie dla potomnych)
Data: 07-07-2006, 14:54
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 11
Wyświetleń 3160

Zobacz cały wątek

Ściągnij instrukcje serwisowe RAVE do Rovera (tam jest wszystko, a jak tego nie ma tzn. że nie istnieje) - linka znajdziesz w FAQ.

Na przyszłość - stosuj panujące tu zasady Temat możesz zawsze poprawić przyciskiem EDYTUJ
Data: Wto Maj 20, 2008 14:58
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 4
Wyświetleń 97

Zobacz cały wątek

Nie wiem czy już ktoś podawał. Pod podanym linkiem można ściągnąć instrukcje serwisowe do
kultowych "pleśniaków" wraz z rysunkami "złożeniowymi".http://www.robertstech.com/manuals.htm
W sam raz coś dla prawdziwych "złotych rączek". w najbliższym czasie postaram się podać opis usunięcia dość prostej usterki związanej z pomiarem światła w ME-SUPER.
Data: 2007-10-18, 18:52
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 2
Wyświetleń 673

Zobacz cały wątek

a Ja polecam ten topic, gdyz tutaj umieszczalem od Siebie instrukcje serwisowe telow, znajduje sie tam n73 gdzie jest pokazane krok po kroku z fotkami takze jak to nalezy uczynic
link do stronki
Data: Nie 23 Wrz, 2007
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 3
Wyświetleń 4369

Zobacz cały wątek

Witam wszystkich
Przepraszam, że może nie w tym dziale ale nie bardzo wiedziałem gdzie to umieścić.
Posiadam następujące instrukcje serwisowe i schematy ideowe leciwych już dziś urządzeń RTV:

Instrukcje serwisowe:

Magnetofony:
- B 113
- MK 121
- MK 122
- MK 125
- MK 125FM
- ZK 240
- ZK 246
- M532 SD
- MK 250 – MK 450 DATA RECORDER
- Naprawa Magnetofonów – komplet schematów (książkę też powinienem mieć ale muszę poszukać

Radiomagnetofony:
– MK 2500A – DSU
– RMS 404
– RM – 407 „EMILIA”
– RMS 475
– RMS 801 „DARIA”

Odbiorniki radiowe:
– OR „TARABAN” – typ DMP-502
– OR „ANIA” – typ MOT-711
– OR “SYLWIA 2” – typ. MOT-633
– OR “KANKAN” – lampowy
– OR “JUBILAT”
– OR “LAURA” – typ. MOT-672
– OR “MAJOR” – typ MOT-759
– OR “DOROTA” – typ MOT-744
– OR “MAGDA” – typ MOT-712
– OR “ASIA” – typ MOT-757

Odbiorniki telewizyjne
– OTV LAZURYT – lampowy
– OTV NEPTUN 427, 428, 429, 629 I 630 – lampowo-tranzystorowy
– Monitor MMK 121
– Monitor MMK127
– OTV BIAZET TMP 201
– OTV VELA 203
– OTVC ANITECH M-51
– OTV NEPTUN 432, 632 – lampowo-tranzystorowy
– OTVC SYRIUSZ TC500, TC501,

Inne
– Tuner T-8010
– Wzmacniacz stereofoniczny Hi-Fi WS-354

Luźne schematy:
– OTV BIAZET TMP 205
– OTV AMETYST 105 – lampowy
– OTV NEPTUN 411 – lampowy
– OTVC RUBIN 707p – lampowo- tranzystorowy
– OR SIGNAL 306 „MAESTRO” – z budzikiem prod. ZSRR
– OR ELIZA
– OR LUCYNA
– OR SARABANDA – lampowy z UKF
– OR GIEWONT – DMP-413
– Tuner stereofoniczny Hi-Fi – AS-252, AS-254
– OR ŚLĄZAK
– OR LUIZA
– OR ŚNIEŻNIK – R-502
– Radiotelefon TUKAN 1
– Radiotelefon TROP 2

Schematy te chciałbym wymienić na literaturę dotyczącą mikrokontrolerów (AVR, PIC) - mogą być w wersji elektronicznej - zapraszam

Krzysztof Kamieński
Białystok
Data: 2008-11-04, 17:02
 
Wątek: Zobacz temat
Wyświetleń 793

Zobacz cały wątek

Cytat: Pomiar tym urządzeniem jest wiarygodny jeśli "fi">5 stopni, jak podaje instrukcja. Wtedy nikt nie będzie się mógł czepiać.
...
, a ostatni pomiar sprawdziłem przed półgodziną w rzeczywistości pod wpływem kazań Kolegi Kuczyńskiego Andrzeja, którego informuję że pomiar mój jest słuszny (mierzony był trafo pracujący w UPS'ie) i jeśli uznać za prawdziwe wartości z serwisówki, i uwzględniając błąd multimetrów

Cytat: Nie, ten trafo nie był trójfazowy, jednak jeżeli połączyć obciążenie trafo w gwiazdę, to pomoiar impedancji niestety należy wykonać dla każdej "fazy" osobno.
...
Dalej: Instrukcje serwisowe nie podają wyników pomiaru impedancji itp., jednak podają wyniki pomiarów w różnych punktach układu.
...
Teraz wrócę do miernika FLUKE'a. Myślę o modelu RLC PM 6303.



A co kolega właściwie zmierzył?
Co ma trafo z kolegi UPS’a do omawianego przykładu?
Czy zmierzona wartość jest taka jak w instrukcji serwisowej i ile ona wynosi?
Czy tym miernikiem wykonał kolega ten pomiar?

Opis kolegi eksperymentu jest fascynujący ale co miał pokazać?
Chyba to, że się nie mylę.
To jakiej mocy był ten kolegi trafo 3f i jakie są te wyniki pomiarów.
Myślałem, że faktycznie coś przeoczyłem z nowych technologii pomiaru.

Nadal twierdzę, że kolega nie ma żadnych doświadczeń z pomiarami transformatorów.
Bo pomiar transformatora nie polega na przyłożeniu miernika do jego wyprowadzeń.

Teraz podam swoje wyniki pomiarów.

Transformat jednofazowy TUM 1600 ( 1600 VA, U1=230V)
Indukcyjność uzwojenia pierwotnego wyznaczona z próby biegu jałowego L1=1,4 H
Indukcyjność rozproszenia wyznaczona z próby zwarcia Lr = 20 mH
A takie błędne wyniki pokazuje mostek elektroniczny.
Indukcyjność uzwojenia pierwotnego zmierzona mostkiem RLC (ELC 3131D)
przy fp= 1kHz, L1 = 153 mH, a przy fp = 120 Hz, L1 = 775 mH
Tak samo pokaże proponowany przez kolegę model.
Gdyby kolega miał doświadczenie to by wiedział, że mostki elektroniczne nie sprawdzają się
przy pomiarze transformatorów z rdzeniami wykonanymi z blachy transformatorowej.
I nie zależy to od producenta, a wynika z ‘małosygnałowej’ metody pomiaru i częstotliwości pomiarowej.
Nie da się za ich pomocą zmierzyć indukcyjności rozproszenia, a ta wartość jest potrzebna
pytającemu.

Zmierzyłem również indukcyjność rozproszenia dla składowej zerowej transformatora trójfazowego
T3M 3200 (3200 VA 400/230). Wyniosła ona 1,8 mH.
Data: 26-05-08, 09:30
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 28
Wyświetleń 2548

Zobacz cały wątek

krzysiek, najczęstszą przyczyną uszkodzenia procesora były błędy w okablowaniu mikrofonu. kłopot z jego zakupem to oddzielna sprawa. trzeba bardzo uważnie czytać instrukcje serwisowe w którą stronę procesory są kompatybilne ze sobą.

selektywność słaba, masz rację, ale weź pod uwagę że to konstrukcja z lat 80... która miała być radyjkiem bardzo czułym, przeznaczonym głównie do dx-owania, a nie rozmówek lokalnych
Data: 2008-11-26, 00:09
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 18
Wyświetleń 2137

Zobacz cały wątek

w b4 jak jest klima to jest troszku ciężej. w ASO zawsze musze demontować (takie przepisy i instrukcje serwisowe ) a prywatnie to zależy od mojego nastawienia do pracy.

jak pisał przemik bolączką pasków b5 i audi b5 jest właśnie demontaż przodu
Data: 2009-01-07, 16:22
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 39
Wyświetleń 2347

Zobacz cały wątek

no jak honda to nie orginał orginał to rover

masz w technicznym FAQ pytanie o instrukcje serwisowe tzw. RAVE. Ściagasz sobie to "coś" i tam masz wszystko co trzeba rysunki, schematy itp.
Data: Pon Lip 07, 2008 10:28
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 34
Wyświetleń 646

Zobacz cały wątek


odnośnik: --->

Instrukcje serwisowe Volkswagen Transporter T4, około 37MB,
odnośnik: --->

książki dotyczące samodzielnych napraw, spakowane ZIPem
Data: 2008-09-27, 08:41
 
Wątek: Zobacz temat
Wyświetleń 397

Zobacz cały wątek

taaaa.....a swistak siedzi i zawija w te sreberka.....
najciekawszy efekt będzie jak to "szczeliwo" dostanie sie do kanalików popychaczy zaworowych i pompy oleju.....albo zatka filtr oleju....remont silnika gwarantowany....
proponuję poczytać instrukcje serwisowe Elringa,Victora-reinza,Goetze-co piszą i myslą o stosowaniu uszczelniaczy przy montażu uszczelek głowicowych....
Data: Wto Cze 17, 2008 18:40
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 11
Wyświetleń 337

Zobacz cały wątek

Kolego a masz Rave (instrukcje serwisowe) ? przyda się i są w nim obrazki ...
Data: Sob Kwi 05, 2008 23:22
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 3
Wyświetleń 76

Zobacz cały wątek

Mam też inne instrukcje serwisowe do SE w razie potrzeby
Data: 2007-09-30, 22:59
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 9
Wyświetleń 1552

Zobacz cały wątek

W download zamieściłem schematy i instrukcje serwisowe do klimy i wentylacji. Dzięki uprzejmości Krzycho Myślę że dzięki temu w końcu naprawię tę regulację
Data: 2008-09-15, 10:04
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 43
Wyświetleń 931

Zobacz cały wątek

Dla dociekliwych:

albo wszystkie instrukcje serwisowe

oczywiscie po angielsku
Data: Sro Lut 15, 2006 15:28
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 26
Wyświetleń 2460
Mam też inne instrukcje serwisowe do SE w razie potrzeby
Instrukcje serwisowe? Czy hmaservice nie jest dostateczna kopalnia wiedzy? Jakby co to na rapidshare lezy Hyundai Workshop Manual i Electric Manual. W zasadzie to samo co hma tylko bez aktualizacji.
Data: N kwi 06, 2008 12:46
 
Odpowiedzi: 4
Wyświetleń 340
Jeżeli ktoś potrzebuje to tu znajdzie instrukcje serwisowe do 2EE:

Pozdrawiam

Zobacz cały wątek

Strona główna -> Techniczny FAQ -> Pytanie: Czy są dostępne instrukcje serwisowe do ROVERków?
I tam jest link do pobranie RAVE
Data: Nie Maj 04, 2008 07:20
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 5
Wyświetleń 121

Zobacz cały wątek

Cytat: Liczę na waszą pomoc:)


No to odpowiadam (późno wprawdzie): pobierz sobie RAVE (link jest w FAQ na stronie klubowej). Tam są instrukcje serwisowe (w języku angielskim).
Data: Wto Wrz 09, 2008 15:51
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 5
Wyświetleń 184

Zobacz cały wątek

Instrukcje serwisowe Hondy Accord 1990, 91, 91 Aerodeck, 92 Aerodeck, 92 Coupe, 93 Aerodeck

Miłego oglądania i czytania.
Data: 18-12-2005, 19:41
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 4
Wyświetleń 2025

Zobacz cały wątek

Szymon, dzięki Czy te instrukcje serwisowe to pocięty Rave czy coś zupełnie innego?
Data: Sro Lis 26, 2008 20:12
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 17
Wyświetleń 973

Zobacz cały wątek

Cytat: Szymon, dzięki Czy te instrukcje serwisowe to pocięty Rave czy coś zupełnie innego?


ZTCP to coś innego.
Data: Czw Lis 27, 2008 11:11
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 17
Wyświetleń 973

Zobacz cały wątek

Poszukaj na forum, znajdziesz pełno tematów. Na pierwszej stronie są instrukcje serwisowe po angielsku do pobrania.
Data: 2008-07-26, 19:42
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 26
Wyświetleń 1195

Zobacz cały wątek

mamy instrukcje serwisowe i obsługi.
Jeśli chodzi o rozrząd to na stronie głównej jest artykuł
Data: Sob Kwi 12, 2008 20:39
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 2
Wyświetleń 100

Zobacz cały wątek

Proszę podaj rocznik auta w temacie, zgodnie z zasadami tego kącika

Polecam także instrukcje serwisowe RAVE i techniczny FAQ na stronie klubowej !
Data: Wto Maj 20, 2008 13:34
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 4
Wyświetleń 97

Zobacz cały wątek

radio

00856- Antena (radiowa). Zwarcie/przerwa w ciągłości przewodów – uszkodzona antena
sprawdzić połączenia i sam wtyk

clima

00792-Wyłącznik F129 ciśnienia układu klimatyzacji (info instrukcje serwisowe!!!)
brak czynnika chłodzącego lub awaria samego czujnika
00281-Sensor prędkości pojazdu – brak sygnału (G68) -spotykam się już któryś raz z tym błędem, jest wiele tłumaczeń, najprawdopodobniej połączenie szafy z panelem climatronika
co najgorsze to to, że w tych autach, w których pojawił się ten błąd były kręcone liczniki- oczywiście nic nie sugeruję, takie moje spostrzeżenie.
00797-Czujnik promieniowania słonecznego - G107 (środkowy nawiew - kokpit)
czujnik do sprawdzenia, głównie połączenia, wiadomo chyba gdzie on się znajduje ?
01274-Mechanizm/silnik nastaw klapy nawiewu powietrza – V71 (awaria siln/zablokowany)
pobaw się nastawami klap, przełączaj je na przemian, na klatę na nogi, na szybę i tak ze 20 razy. czasami się rozrusza i wystarczy skasować błąd i po wszystkim.
Co do klimy to jedź na test szczelności, napełnij, pokasuj błędy i ciesz się "chłodem"

moduł komfortu

01330-Centralny komputer sterujący J393 systemem Komfort - uszkodzony
autko nie było czasem zalane ??, być może trzeba się dokopać do modułu i wystarczy przeczyścić styki.
00932-Silnik V147 mechanizmu uruchamiania szyb po stronie LP
00928-Jednostka zamykająca F220 centralnego zamka drzwi LP
drzwi od kierowcy do rozbiórki, przejrzeć instalację w drzwiach (od zamka i od szyby) oraz czujniki zamknięcia.

ABS
00788 -N118 ?????????????

niestety z silnika mam tylko to:
16685 P0301-Cylinder #1 – wykryto przerwę zapłonu (MIL - A lub B – miganie)
zapisz te błędy i wykasuj, napisz co się dzieje i zeskanuj jeszcze raz po jakimś czasie.
Pozdrawiam
Data: Wto Maj 20, 2008 13:00
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 5
Wyświetleń 811

Zobacz cały wątek

Proszę o pomoc! mam 124 89 r 2.6 benzyna no i klimatyzację...
Klima nie dziala bo odlączona są przyciski i jedno kółko. nawiewy dzialają regulują się itd... niestety nie dziala przekierowanie powietrza..
wieje tylko do góry a nogi marzną... CZY K|TOŚ JUŻ TO NAPRAWIAL W SWOIM WOZIE? czy może ma ktoś instrukcje serwisowe elektryki i mechaniki do tego auta?

Mam jeszcze problem z reflektorami. Niby są poziomujące sie ale nie dzialają... Co może być przyczyną? Jakie są najczęstrze powody?

Kiedy kupowalem merca to oglądalem parę sztuk i wiele chorowalo na te dolegliwości więc wnioskuję że to normalka i żę pomożecie bądz w znalezieniu dokumentacji
(pełnej) lub swoimi radami...

I ostatnie pytanie dla znawcy... czy do silnika 2.6 litra można po szlifie zamontować tloki od 3.0? czym różnią się te silniki? czy taka przeróbka na 3.0 jest możliwa?
Data: Sob Lis 15, 2003 3:53 am
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 16
Wyświetleń 581

Zobacz cały wątek

Na ten czujnik nie ma rady. W moim pupilku tez sie zapala z roznymi czestotliwosciami przy roznych predkosciach. Czasem 2 dni jest spokuj a czasem swieci przez pol godziny jazdy. Jak sprawdzam olej rano, kiedy silnik jest zimniutki po nocy to oleju na bagnecie jest 5 mm powyzej max. Instrukcje zalecaja sprawdzac poziom oleju przy normalnej temp pracy (ok 85 st C) po wylaczeniu i odczekaniu od 5 (instrukcje serwisowe MB) do 15 min (instrukcja Haynes`a). Po 10 minutach u mnie jest 3/4 poziomu. Wniosek prosty, albo elektryka albo czujnik sie zasyfil i olej z niego uchodzi na zakretach ale juz nie wraca z powrotem lub plywak sie zawiesil w syfie.

Wg. instrukcji serwisowych MB: w przypadku silnika Diesla poziom od min do max to 1l oleju. W przypadku automatycznej skrzyni biegow od min do max to 0.3l
Data: Czw Sie 03, 2006 9:23 pm
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 6
Wyświetleń 524

Zobacz cały wątek

Nie . wymiana korka nic nie da . Niestety . Przyczyna lezy gdzie indziej ale znowu jako ciekawostke moge podac ze np. w takim audi instrukcje serwisowe podaja ze dopuszczalna temperatura pracy silnika to 130 !!!
stopni ale zaznaczone jest równiez ze musi byc stosowany oryginalny płyn chłodzacy . Moze to rzeczywiscie na chłopski rozum nie istotne jaki płyn krazy w układzie ale praktyka pokazuje ze jest to bardzo istotne .
Nie wiem jaki masz płyn chłodzacy ale spróboj równiez zalac ulad moze nie oryginalnym ( byłby najlepszy ) ale dobrym płynem . Dobre płyny chłodzace maja temperature wrzenia niejedenokrotnie przekraczajaca 140!!!! stopni celsjusza

Pozdrawiam
Data: Czw Lip 17, 2003 7:18 am
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 5
Wyświetleń 161

Zobacz cały wątek

Witam
Tak jak w temacie motor naprawde zadbany,oryginalne malowanie Corona, zdjecia w galeri w linku posiada dwa zadrapania które powstały przy transporcie ,na fotkach
Nowe Oponki ,nowy wydech Yoshimura stary dorzucam ,przewody ham w stalowych oplotach, crashpady ,nowy akumulator + inteligenta ładowarka optimate III
Stojaki serwisowe champion na fotkach je widac
Cena hmm 10 000 i nie mówcie ze drogo moto naprawde warte

Motocykl posiada dwa kpl kluczy +dwa piloty alarm z immobilaizerem
Ksiażke manuala ,serwisowa ,instrukcje do alarmu kpl dokumentów taki jak dowod rej.angielski ano i dolączane siedzisko pasazera tez jest
Data: 2009-02-01, 14:22
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 5
Wyświetleń 199

Zobacz cały wątek

Cytat: A co dla Ciebie jest "schemat"?
Dla mnie, to schematy są zazwyczaj elektryczne (na przykład)
Jeżeli chodzi o elementy mechaniczne to są różnego rodzaju rysunki techniczne, złożeniowe, instrukcje warsztatowe, serwisowe, naprawcze.
Bo jeżeli chcesz zmienić łożysko , które huczy przy skręcaniu, a nie wiesz gdzie jest, to w przybliżeniu (bez schematu) jestem w stanie to objaśnić
Ale (niestety) nie wiem: CZEGO POTRZEBUJESZ....?



Dokładnie potrzebuje " Przekrój tylnego mostu" Czy jeszcze jaśniej ???!!!
Data: Nie Mar 05, 2006 2:28 pm
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 13
Wyświetleń 1028
Nie . wymiana korka nic nie da . Niestety . Przyczyna lezy gdzie indziej ale znowu jako ciekawostke moge podac ze np. w takim audi instrukcje serwisowe podaja ze dopuszczalna temperatura pracy silnika to 130 !!!
stopni ale zaznaczone jest równiez ze musi byc stosowany oryginalny płyn chłodzacy . Moze to rzeczywiscie na chłopski rozum nie istotne jaki płyn krazy w układzie ale praktyka pokazuje ze jest to bardzo istotne .
Nie wiem jaki masz płyn chłodzacy ale spróboj równiez zalac ulad moze nie oryginalnym ( byłby najlepszy ) ale dobrym płynem . Dobre płyny chłodzace maja temperature wrzenia niejedenokrotnie przekraczajaca 140!!!! stopni celsjusza

Pozdrawiam

Zobacz cały wątek

Cytat: oczywiscie uklad bylby taki sam, obraz najpierw zostalby zeskanowany, potem w programie graficznym usuniete pieczatki i wpisy i potem znowu wydrukowany, zeby nie bylo strat jakosci obraz nalezaloby zeskanowac z powiekszeniem

Cytat: Niedawno wyprzedawałem stare zapasy z magazynu. Książki serwisowe zintegrowane z instrukcją obsługi (ten nowszy typ) do R75 rozeszły się jak woda. Zostały w tej chwili tylko instrukcje i książki do R25 i R45. Spokojnie można było kupić oryginalną książkę.

Cytat: ... koszt 30 zł. w byle pukcie produkcji pieczątek.


Poważnie

Ja jestem/byłem święcie przekonany, że pieczątkę może sobie wyrobić tylko osoba prowadząca działalność gospodarczą i która ma zarejestrowany wzór takiej pieczątki

To jest przecież miejsce dla wielu nadużyć. Można przecież podrabiać pieczątki dowolnego rzeczywistego, istniejącego podmiotu.
Data: Wto Lip 08, 2008 09:40
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 102
Wyświetleń 1708

Zobacz cały wątek

"W 445 tysiącach egzemplarzy Mercedesów A- i
B-klasy (odpowiednio W169 i W245) rdzewieją drzwi
i klapy na skutek błędu w procesie produkcji i
wadliwego zabezpieczenia antykorozyjnego -
podał niemiecki tygodnik motoryzacyjny Auto Bild
powołując się na instrukcje serwisowe marki.
Sprawa jest poważna, a nabywcy Mercedesów mogą
liczyć na usunięcie rdzy, zabezpieczenie części
nadwozia i ponowne lakierowanie. Tylko w ciężkich
przypadkach przewidziano wymianę drzwi czy klap.
Tak przynajmniej jest w Niemczech, gdzie trafiło
ponad 200 tys. korodujących Mercedesów."

Źródło: interia.pl
Data: Czw 11 Wrz 2008, 13:54
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 3
Wyświetleń 1403

Zobacz cały wątek

aphazel serwis taki ogólny, głównie to: zajmowanie sie kasami od momentu sprzedaży(to mam opanowane)-fiskalizacja-coroczne przeglądy kas- po zakończenie działalności z kasa- odczyt pamięci fiskalnej przy skarbówce. Co do kodów błędów itp to już ze strony posnetu-innowy (tych dystrybutorów mamy) pościągałem sobie instrukcje serwisowe. Głównie sen spędza mi skarbówka i te ich wytyczne i w ogóle... Na pewno początki to są trudne, tym bardziej ze wiadomo jaka odpowiedzialność wisi na człowieku....z czasem to pewnie będę sie śmiał z tego...
Mam nadzieje ze nie będzie tego....ale tak tez z ciekawości to jeśli pomylę sie w papierkach to jakie mogę mieć kłopoty itp....

pewnie na szkoleniu wszystko wyjaśnia-albo i nie wszystko.....np slyszałem ze odczyt pamieci fiskalnej zaczyna sie wtedy jak przyjdzie skarbówka....z drugiej strony jak kiedys był robiony odczyt to babka stwierdziła ze po co ona bedzie tyle czekac na odczyt skoro i tak mozna było bez niej zacząć....takia sytuacja dwuznaczna ....
Data: 27 Cze 2008 | 0:02
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 8
Wyświetleń 377

Zobacz cały wątek

mam do sprzedania świetny poradnik (instrukcja serwisowa i naprawcza ) wydawnictwa Haynes
Rover 216 i 416 (Silniki benzynowe) 1989 - 1996 opis książki:

Książka w języku angielskim. Razem z instrukcją słownik techniczny angielsko-polski gratis
Haynes - największy na świecie wydawca poradników obsługi i konserwacji samochodów oraz motocykli.
Czynności, które potrzebujesz wykonać, są krok po korku opisane prostym językiem i poparte setkami zdjęć.

Poradniki serwisowe Haynesa:

* Setki zdjęć
* Instrukcje krok po kroku
* Jedyne poradniki oparte na całkowitym rozebraniu na części i ponownym złożeniu samochodu / motocyklu

216 Hatchback, z uwzględnieniem wersji 16V Twin Cam (X.1989 - III.1996). 416 limuzyna, z uwzględnieniem wersji 16V Twin Cam (III.1990 - 1995).
Silniki benzynowe:

* 1.6 (1590 cm3) SOHC i DOHC

Poradnik zawiera:

* wskazówki i dane eksploatacyjne (bieżąca obsługa pojazdu)
* dane naprawcze (instrukcje krok po kroku)
* wyszukiwanie i diagnozowanie usterek
* dane regulacyjno - naprawcze
* wymiary i wagi
* naprawy poszczególnych podzespołów
* schematy instalacji elektrycznych
* indeks poszczególnych elementów (szybsze wyszukiwanie)
* Instrukcja bogato ilustrowana

cena 99 zł (w księgarniach internetowych 137 zł )
kontakt mail gg lub 782501910 lub 502026857 po 18
Data: Sro Cze 25, 2008 23:23
 
Wątek: Zobacz temat
Wyświetleń 277

Zobacz cały wątek

Cytat: A czy któraś z tych książek była tłumaczona na język angielski bo ja nie szprechaty jestem ?



Ta pozycja jest w języku angielskim:

"Mercedes-Benz 200D, 240D, 240TD, 300D and 300TD (123 Series) 1976-85 Owner's Workshop Manual (Service & Repair Manuals)"

Autorzy: J.H. Haynes, Larry Warren

Cena: 28,50 EUR (amazon.de)

Dostępna także na amazon.co.uk
Cena w funtach; £16.99

Adres:

Jednakże!

- Ksiązki naprawcze i serwisowe w oryginałach i tłumaczeniach, instrukcje obsługi, katalogi części ... itp.; (używane i nowe) do MB W-107, W-109, W-110, W-111, W-115, W-123, itd. ; wydawnictw ( Bucheli, Motorbuch – Verlag i innych ) można też śmiało próbować kupić, zamienić, obejrzeć, z-kserować, zgrać na CD… itd.; - w Polsce ! - np. tam:

polecam zwłaszcza te podstrony:

1/

2/

miłej lektury - S1

p/s
są tam też ciekawe samochody do kupienia (niestety w europejskich cenach) i troszkę części
Data: Nie Wrz 05, 2004 1:47 am
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 19
Wyświetleń 806

Zobacz cały wątek

Cytat: jasssssssne, zrzucić skrzynię to pryszcz, nie przesadzaj. Kupa roboty, jesli ktos sie nie zna to nie radze samemu podejmowa.ć się tej wymiany.



nie zniechęcaj kolegi Kiedyś musi być ten pierwszy raz. Też jak byłem przed demontażem skrzyni to czulem troche niepewnosci - teraz widze ZUPEŁNIE nie potrzebnie. Fakt jest to pracochłonne - rozkręcania troszke - ale pozatym nic trudnego
owszem - mogą się zdarzyć sytuacje wyjątkowe (jak mi przy wymianie tylnym amortyzatrów gdzie tuleja tegoż amortyzatora dość solidnie zapiekła się w tylnej belce -i troszke zeszlo by ja wydrzec). Ale wszytsko jest dla ludzi. I z całym szacunkiem - ale w wszelakich "warsztatach" (pomały się to zmienia) robią to ludzie co nawet matury nie mają.

tylko trzeba się zopatrzyć w jakieś instrukcje serwisowe (do renault ogólnie dostępny dialogys) - do innych pewnie też coś krąży - i robić wszytsko jak tam pisze.

Doskonała okazja by poznac swój samochód - działanie skrzyni - a potem jaka satysfakcja
Data: Sob Lip 26, 2008 10:26
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 7
Wyświetleń 1975

Zobacz cały wątek

Cytat: Hej.
Moj golf jest koloru czarny perła. 5-drzwiowy. Klimatyzacja, ABS, 2 poduszki powietrzne, 4xelektryczne szyby, przyciemniane klosze z tyłu, białe zegary, skórzana (chyba to skóra) kierownica, ręczny i mieszek, 4xtarczowe hamulce. Mam tysiące pytań jeśli chodzi o ten samochód. Pod maską nie wiem co gdzie jest. W ogóle jest jakaś książka do tego auta? Te co widziałem są do innych wersji silników.
Co to może być z tym ABSem?



VAGa będzie miał każdy serwis VW, AUDI, SEAT...

No to mam dokładnie takie samo wyposażenie z tym że ja nie mam ABS-u....

Rzeczywiście brak danych na temat tego modelu - możesz jednak ściągnąć ogólne książki serwisowe do mk3, instrukcje obsługi do wersji 1.9 TDi z silnikiem 1Z (90km),
Nasz silnik AFN był zdaje sie montowany w Passacie, być może (tego nie wiem) w pierwszych wypustach mk4...

Mam troszke info na ten temat - jakby co wal na priv do mnie : podesle Ci pare plików - albo dobrze poszukaj na forum lub w necie...

a w ogóle MATCH II rządzi

ps. ostatnio mój brat namierzył w Wieluniu takiego jak Twój 5-drzwiowego..
Data: Pon Kwi 10, 2006 09:38
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 28
Wyświetleń 2812

Zobacz cały wątek

Wszysto przetestowane i poprawione drobne błędy;)

Aby zrobić test, odpal silnik. Potem wciśnij mały przycisk w pokrętle od ustawiania zegara na dłużej niż 5 sekund. Potrzebujesz czegoś ostrego.
Pokażą się wtedy kreseczki na obu wyświetlaczach. wtedy podnieś i przekręć w prawo pokrętło obok zegarka.

Pierwszy test pokaże się w wyświetlaczu od całkowitego przebiegu. Wyswietli 35.1 a oznacza to że masz w zbiorniku 35 litrów paliwa, a 1 że jest to pierwszy test. Aby przejść do następnego testu, pociągnij i przekręc zgodnie z ruchem wskazówek zegara to pokrętło
( W moim aucie było, że najpierw był numer testu, a potem wynik z np. "1 55") .

Jest 9 testów:

1. Ilość paliwa w zbiorniku w litrach
2. Chwilowa zużycie paliwa (34 to 3.4 littra na godzine)
3. Ciśnienie oleju w barach (20 znaczy 2.0 bary)
4. Obroty silnika x1000
5. Poziom oleju (0.5 to dobrze, 1.5 to źle )
6. Ciśnienie oleju, pobór paliwa i ilość paliwa wskoczą na pierwszą ćwiartke.
7. Ciśnienie oleju, pobór paliwa i ilość paliwa wskoczą na drugą ćwiartke.
8. pobór paliwa i ilość paliwa wskoczą na trzecią ćwiartkę, a ćiśnienie oleju zostaną w drugiej ćwiartce.
9. ilość paliwa wskoczy na czwartą ćwiartke, ćiśnienie oleju pozostanie w drugiej ćwiartce, zurzycie paliwa pozostanie w trzeciej ćwiartce.

(w testach 6...8, również inne wskażniki np. prędkościoierz itp, będą testowane)

Pozdrawiam.

PS. Jak masz jeszcze jakieś takie triki, instrukcje serwisowe i tego typu rzeczy, to się pochwal
Data: Wto Lis 25, 2008 1:19 am
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 16
Wyświetleń 1136

Zobacz cały wątek

Cytat: Jesli "prosty" miernik bedzie pokazywal napiecie 0,55 to bedzie oznaczalo, ze sada jest dobra czy zla


Pytanie jest o sklad mieszanki, a nie o ocene, czy sonda jest dobra czy zla! Jesli chodzi o probkowanie sygnalu, to jak mowisz, staly potencjal o wartosciach odchylonych od sredniej (0.5 V) wskazuje na sklad mieszanki odbiegajacy od optymalnego... lub uszkodzona sonde. Mozna to spokojnie mierzyc woltomierzem.

Sama sonde mozna rowniez sprawdzic woltomierzem, wystarczy doprowadzic do zasysania propanu przez silnik lub dodawania powietrza za przeplywomierzem... Jesli nie bedzie skrajnych odczytow, o ktorych mowa, znaczy ze sonda jest nieswieza.

Zgadzam sie, ze majac oscyloskop mozna oceniac czasy reakcji sondy - wlasnie poprzez obserwowanie przebiegu sygnalu, co w przypadku woltomierza ze wzgledu na bezwladnosc lub czestosc probkowania jest niemozliwe, ale mozna sobie bez tego calkiem dobrze poradzic. Podobnie jak z przykrecaniem glowicy bez okreslenia momentu, co rowniez tlumacza instrukcje serwisowe.

Tak wiec nie robcie wielkiego halo z tym oscyloskopem, bo rownie dobrze mozna stwierdzic, ze bez komputera diagnostycznego nie ma co podchodzic do testowania waszych silnikow i skrzyn biegow.

Pozdrawiam.
Data: 28 Kwi 2005 | 14:46
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 31
Wyświetleń 3507

Zobacz cały wątek

Cytat: Proszę o pomoc! mam 124 89 r 2.6 benzyna no i klimatyzację...
Klima nie dziala bo odlączona są przyciski i jedno kółko. nawiewy dzialają regulują się itd... niestety nie dziala przekierowanie powietrza..
wieje tylko do góry a nogi marzną... CZY K|TOŚ JUŻ TO NAPRAWIAL W SWOIM WOZIE? czy może ma ktoś instrukcje serwisowe elektryki i mechaniki do tego auta?

Cytat:
Mam jeszcze problem z reflektorami. Niby są poziomujące sie ale nie dzialają... Co może być przyczyną? Jakie są najczęstrze powody?

Cytat:
Kiedy kupowalem merca to oglądalem parę sztuk i wiele chorowalo na te dolegliwości więc wnioskuję że to normalka i żę pomożecie bądz w znalezieniu dokumentacji
(pełnej) lub swoimi radami...

Cytat:
I ostatnie pytanie dla znawcy... czy do silnika 2.6 litra można po szlifie zamontować tloki od 3.0? czym różnią się te silniki? czy taka przeróbka na 3.0 jest możliwa?



Poszukaj sobie jakiegoś forum tunningowego. Tutaj bywają raczej ludzie dbający o zachowanie aut w oryginale. O ile dobrze pamiętam, to Ty pytaleś o zrywanie asfaltu itp.

Co do pytania: teoretycznie powinno się udać. Sugeruj się analogia do diesla. 290D od busa to dokładnie 250D rozwiercony z 2,5 do 2,9.

Rozumiem, że Twój 2,6 jest w dobrej kondycji? Może lepiej poszukaj drugiego silnika? Qrde, normalnie szkoda auta
Data: Sob Lis 15, 2003 10:50 am
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 16
Wyświetleń 581

Zobacz cały wątek

Cytat: nie mogli znaleźć miejsca aby przyczepić linkę. No to zahaczyli o zderzak. Gdy ruszyli zderzak się urwał. Później się okazało, że [...] komputer zablokował koła Rolling Eyes Trzeba było lawetę ściągać.



widzisz to wszytsko co mówisz to strach przed elektroniką.
Kiedyś zapalało sięauto na pych - dzisiaj po takiej operacji może być potrzebna laweta.
Elektronika jest bezwzględna. Jak jes ustawiona że nie pojedzie z otwartymi drzwami to nie pojedzie. Ludzie nie są do niej przyzwyczajeni, i próbują to obchodzić ... a potem mamy probelmy.
Elektronika wcale nie jest zawodna - tylko nie umieją się z nią obsługiwać. To wszytsko stare przyzwyczajenia gwałcicieli mechaniki !!
I wcale nie trzeba elektroniki - a torszkę nowości i już mają problemy ...
Przykład: u kolegi słabo brał ręczny ... pojechał do warsztatu i co ? naciągneli mu linki. Efekt taki że po klocki nie odbijały. Do wymiany klocki+tarcze+zaciski+linki. A wystarczyło przeczytać ogólno dostepne instrukcje serwisowe !! by wyczytać że zabroniona jest póżniejsza (po wymianie el.) regulacja recznego w tesn sposób ...

kolejny przykład: system kontroli icsnienia w kołach. Ile ludzi denerwujące ikonki STOP, czy SERV ... wyłączaja ten system ... Zamiast porządnie dopompować koła (system jest dość czuły) ...

Problem leży u podstaw. To czego uczą w tzw. szkołąch kształcących "mechaników" obecnie jest coraz mniej przydatne.
Potrzeba dobrych diagnostyków, nie osiłków z ruskim kluczem. Znajomość elektroniki, informatyki jest obecnie niezbędna.

mam znajomego który zajmuje się diagnostyką, w razie potrzebu buduje sobie układziki by sprawdzić bieżnie czujnika hala ... ile takich osób jest w Polsce ?
Data: Sro Sie 20, 2008 13:34
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 47
Wyświetleń 9654

Zobacz cały wątek

Witam wszystkich zdobyłem program na kompa (język Polski) w którym mam instrukcje serwisowe (naprawy) oraz dużo rysunków technicznych (np. jak wymieniać rozrząd, demontarz silnika itp. można wszystko wydrukować.

W programie jest również Landrower Freelander.

Jaka tego może być cena
Data: Niedziela 13:50, 18 Sty 2009
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 32
Wyświetleń 5253

Zobacz cały wątek

A co dla Ciebie jest "schemat"?
Dla mnie, to schematy są zazwyczaj elektryczne (na przykład)
Jeżeli chodzi o elementy mechaniczne to są różnego rodzaju rysunki techniczne, złożeniowe, instrukcje warsztatowe, serwisowe, naprawcze.
Bo jeżeli chcesz zmienić łożysko , które huczy przy skręcaniu, a nie wiesz gdzie jest, to w przybliżeniu (bez schematu) jestem w stanie to objaśnić
Ale (niestety) nie wiem: CZEGO POTRZEBUJESZ....?
Data: Sob Mar 04, 2006 9:23 pm
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 13
Wyświetleń 1028

Zobacz cały wątek

Jak Ci się uda znaleźć, to daj znać - ja trochę poszukałem, ale nie udało mi się znaleźć.

Znalazłem jedynie Dialogysa - oporgramowanie serwisowe Renault, ale nie udało mi się zainstalować go z manualami po angielsku (a jedynie po francusku), a przeszukiwanie CD jakoś niewiele mi pomogło, choć dokumentacji w pdf'ach (skanowane instrukcje żeby było ciekawiej) jest w nim dosyć sporo.
Data: 2006-03-15, 11:03
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 5
Wyświetleń 482

Zobacz cały wątek

Zgodnie z obietnica dodaje kilka fotek wnetrza Derbiaka

Zapomniałem dodac ze do autka dostalem rowniez duzo interesujacych dodatkow, instrukcje, ksiazeczki serwisowe, wiem np. ze autko opuscilo salon 16 sierpnia 78' i pierwsze 3 latka serwisowane bylo w ASO A w PL od 27 Października 81'
Data: 2008-12-19, 09:00
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 38
Wyświetleń 2209

Zobacz cały wątek

Cytat: Czy posiada może ktoś namiary na łopatologiczną instrukcje obsługi programów do davinci i tego kulakendi



no musisz poszukac, ja akurat z tych nie korzystam, mam BOXy serwisowe, ktore robia locka z k800 bez logow
Data: Czw 20 Gru, 2007
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 373
Wyświetleń 126688

Zobacz cały wątek

Witam wszystkich zdobyłem program na kompa (język Polski) w którym mam instrukcje serwisowe (naprawy) oraz dużo rysunków technicznych (np. jak wymieniać rozrząd, demontarz silnika itp. można wszystko wydrukować.
Program zajmuje około 1.5GB

W programie jest również Landrower Freelander.

Jaka tego może być cena

Pozdrawiam Michał
Data: Niedziela 13:55, 18 Sty 2009
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 14
Wyświetleń 494

Zobacz cały wątek

Cytat: albo umyslnie nie podaje wszystkich danych, a ktos amatorsko to kupuje


jeżeli tak jest i ten kto to sprzedawał ma np. opis dokładny przedmiotu i specjalnie go nie umieścił jest to jak wół szkolna wersja art. 286 par. 1 kk. cyt. :
Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania,
podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
i sie z tego nie wyłga - raczej - bo u nas prawo to nie zawsze prawo znaczy bo to jest tak jak w tej zagadce
-od czego zależy wygrany proces ?
-od tego kto ma lepszego "papuge"
aha struna7 tak jak pisalem jeszcze sie upewniam czy to jest najświeższy tekst rozporzadzenia do warunków technicznych pojazdu - a notabene dałem niezłą zagadke jednemu kolegowi z RD no i diagnoście hehehe
także jak bedę pewny to i konkretnie napisze że tak właśnie jest!!!!!
aha i jeszcze jedno
mam ściągniete z jakiegoś forum instrukcje ja to nazywam salonowe" do MK4 i Bory i książki serwisowe - tak to sie chyba nazywa czy tam instrukcja obsługi i jakby co to jak ktoś potrzebuje to moge podesłać ale maila bo sa dość "ciężkie"

struna7 chyba cie nie ucieszę ale znalazłem jeszcze coś
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury
z dnia 22 lipca 2002 r.
w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów.
(Dz. U. Nr 133, poz. 1123)
§ 25. 1. Właściciel pojazdu umieszcza na pojeździe tablice z przodu i z tyłu w miejscach konstrukcyjnie do tego przeznaczonych, z wyjątkiem przyczep, ciągników rolniczych, motocykli i motorowerów, na których tablice umieszcza się tylko z tyłu, z zastrzeżeniem ust. 2. (ust. 2 dot. ciągnika)
6. Jeżeli pojazd nie ma specjalnego miejsca do umocowania tablic, to przednią i tylną tablicę umieszcza się w środku szerokości pojazdu, a gdyby to utrudniało jego eksploatowanie lub ograniczało widoczność tablicy - po lewej stronie pojazdu.
a tu link do całości rozporządzenia
Data: Wto Maj 15, 2007 13:03
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 41202
Wyświetleń 1622128

Zobacz cały wątek

Cytat: Maciej Loret no widzisz musisz uwierzyc bo nikt nie ma

Cytat:
A tak przy okazji to prośba do modów, aby może zebrać instrukcje obsługi i serwisowe w jednym miejscu lub w działach konkretnych aut.



Już chyba jest dla wielu aut, szczególnie chyba starszych modeli... Przeszukaj forum pod kątem "EXE"... Albo ktoś zaraz podrzuci bezpośredniego linka...
Data: 24 Lis 2008 | 21:23
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 133
Wyświetleń 5186

Zobacz cały wątek

Cytat: - którymi mapami, tymi z postu bartasdiver z początku strony?



tak te mapy. 4,8 GB Tns 300-310 płyta 2007-2008. Resztę ściągnę i też sprawdzę tylko troszkę czasu bo jadę na ryby .

To jeszcze pytanie do kolegi o inne instrukcje serwisowe bo może coś się da podmienić w sofcie.
Data: 18 Cze 2008 | 11:34
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 501
Wyświetleń 57969

Zobacz cały wątek

Niie łatwiej ściągnąć instrukcje serwisowe z forum (patrz podpis Gofnet)

A druga ci nie przecieka

Tam są popychacze hydrauliczne więc nie wiem co chcesz regulować

Poza tym powinieneś użyć opcji szukaj i znaleźc sobie temat o uszczelkach pod pokrywami - polecam - bo wiele mysisz się jescze dowiedzieć zanim wepchasz tam swoje ręce.
Data: 18 Lip 2007 | 19:45
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 17
Wyświetleń 1856

Zobacz cały wątek

Cytat:
To do it start engine, then press small button in the center of clock adjusting knob (not the knob itself) for more then 5 seconds. You'll need something like a sharp pencil to do it.

Cytat:
The first test will appear on the outside temperature display. It will read something like 35.1, were 35 is gas in the tank in liters and 1 is the number of the test. To advance to the next step pull the clock knob and turn it clockwise.

Cytat:
There are 9 steps:

1. Gas in the tank in liters
2. Momentary fuel consumption 34.2 is 3.4 liters per hour 2 is step number
3. Engine oil pressure in bar 20.3 means 2.0 bar step 3
4. Engine rpm x 1000
5. Engine oil level 0.5 is OK, 1.5 not OK
6. Activation of the oil pressure, fuel consumption, and fuel tank gauges - needles in the first quarter of the dial. Indicator 0.6 for step 6
7. Activation of the oil pressure, fuel consumption, and fuel tank gauges - needles in the second quarter of the dial. Indicator 0.7 for step 7
8. Activation of the fuel consumption, and fuel tank gauges - needles in the third quarter of the dial. Oil pressure gauge stays in the second quarter. Indicator 0.8 for step 8
9. Activation of the fuel tank gauge, needle in the fourth quarter of the dial, oil pressure remains in the second quarter, fuel consumption remains in the third quarter. Indicator 0.9 for step 9

Done
You need to verify oil pressure reading in step 3 and gauge in steps 6...9



Jest 9 testów:

1. Ilość paliwa w zbiorniku w litrach
2. Chwilowa zużycie paliwa (34.2 to 3.4 littra na godzine)
3. Ciśnienie oleju w barach (20.3 znaczy 2.0 bary)
4. Obroty silnika x1000
5. Poziom oleju (0.5 to dobrze, 1.5 to źle )
6. Ciśnienie oleju, pobór paliwa i ilość paliwa wskoczą na pierwszą ćwiartke.
7. Ciśnienie oleju, pobór paliwa i ilość paliwa wskoczą na drugą ćwiartke.
8. pobór paliwa i ilość paliwa wskoczą na trzecią ćwiartkę, a ćiśnienie oleju zostaną w drugiej ćwiartce.
9. ilość paliwa wskoczy na czwartą ćwiartke, ćiśnienie oleju pozostanie w drugiej ćwiartce, zurzycie paliwa pozostanie w trzeciej ćwiartce.

Wszysko
Musisz tylko sprawdzić odczyt ciśnienia oleju w 3 teście i pomiary w testach 6...9

Jak masz jeszcze jakieś takie triki, instrukcje serwisowe i tego typu rzeczy, to podeślij.

Pozdrawiam.
Data: Pią Lis 21, 2008 11:45 pm
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 16
Wyświetleń 1136

Zobacz cały wątek

Cytat: Przede wszystkim dla instrukcji (to zjawisko u Tomiego).

Cytat: Zobacz sobie na wątek Krisa na offtopicu, ile osób prosiło o instrukcję do R75 na maila

- czyli te osoby raczej nie są zainteresowane kupnem papierowych egzemplarzy za pieniądze? Na allegro instrukcje nie sprzedawały się (nawet przed akcją Krisa) tak szybko. Z ciekawości książki serwisowe u Tomiego były w polskiej wersji językowej?
Data: Sro Lip 09, 2008 12:50
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 102
Wyświetleń 1708

Zobacz cały wątek

Cześć.

Looknij na forum elektroda.pl tam znajdziesz pomoc.
Ostatnio miałem problem ze swoim alarmem, znalazłem tam schematy serwisowe instrukcje i dokladny opis co zrobic jak niedziała.

Pozdrawiam
Data: 2007-09-01, 10:46
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 2
Wyświetleń 352

Zobacz cały wątek

w ramach swoich poszukiwań dotarłem do takiego oto ftp
jak kogoś to zainteresuje są tam instrukcje serwisowe do prawie wszystkich alf
do alfy147 są dwie, jest:
Alfa Romeo 147 eLEARN.rar (ok 170 mb)
Alfa Romeo 147 ver. 32.2.124.rar (ok 220 mb)

zwłaszcza ta pierwsza jest super, bo jest też opis po polsku i są procedury napraw różnych części w zasadzie wszystko...
Data: Sro Wrz 17, 2008 2:25 pm
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 8
Wyświetleń 1156

Zobacz cały wątek

Cytat: a ja za nic nie moge znalezc korka spustowego w swoim silniku Morini



Korek=śrubka pod poktywą przekładni po prawej stronie,
[/URL]

a wlew gdzie??

masz jakiegos manuala do silnika Morini??

śrubke wyżej

->Download ->Ksiązki Serwisowe i Instrukcje ->
Data: Wto 15 Maj, 2007 11:16
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 31
Wyświetleń 1900

Zobacz cały wątek

Cytat: Cześć.

Looknij na forum elektroda.pl tam znajdziesz pomoc.
Ostatnio miałem problem ze swoim alarmem, znalazłem tam schematy serwisowe instrukcje i dokladny opis co zrobic jak niedziała.

Pozdrawiam

Dzieki za stronke ,looklem ,poszukalem,zrobilem i dziala ,siema
Data: 2007-09-03, 20:34
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 2
Wyświetleń 352

Zobacz cały wątek

Chelloł!

Poszukuję instrukcji do w/w pojazdu. Szukałem używając googli, klubów motocyklowych, usenetu a nawet eMula... Znalazłem tylko instrukcje serwisowe Będę bardzo wdzięczny za namiary na zwykłą instrukcję.
Pozdrawiam
Data: 06 Sty 2007 | 23:01
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 23
Wyświetleń 1078

Zobacz cały wątek

HELLO MY MAZDA FRENDS !
I HAVE SAME MAZDA LIKE YOU !
IF TOU HAVE SOME PROBLEMS WITH ENGINE SEE MY FOTO-MESSAGES:::::
""""" Service manual - instrukcje serwisowe by Perica """"
Data: 07 Mar 2007 | 13:08
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 23
Wyświetleń 2460

Zobacz cały wątek

TOSHIBA sprzedajac swoje produkty na terenie europy ustala warunki gwarancyjne indywidualnie dla kazdego kraju. Dlatego tez powiedzmy produkt L10-103 w niemczech jest oferowany z gwarancja 1 roczna, a w Polsce z 2 letnia. Takich przypadkow jest bardzo wiele, ale moze wyjasnie na czym polega caly proces.

Kupujac produkt TOSHIBA otrzymujemy instrukcje obslugi w jezyku polskim , w ktorej to znajduje sie informacja nt. "OGRANICZONA GWARANCJA MIEDZYNARODOWA NOTEBOOKów FIRMY TOSHIBA"

Tak wiec w instrukcji obslugi mamy informacje w jaki sposob i gdzie zarejestrowac zakupiony produkt. Rejestracja dokonywana jest poprzez internet. Klient poprzez strone www podaje swoje dane personalne, date zakupu i numer seryjny na podstawie ktorego jest ustalany systemowo model zakupionego notebooka. Wszystko dotyczy oczywiscie warunkow standardowych gwarancji dla danego modelu.
Strona na ktorej dokonujemy rejestracji to:

Teraz pozostaje nam kwestia rozszerzenia gwarancji podstawowej. Tutaj mamy doczynienia z dwoma przypadkami.

1) W pudelko z zakupionym produktem znajduje sie broszura informujaca, ze po zarejestrowaniu zakupionego produktu otrzymamy 2 rok gwarancji gratis (np. modele L10 z systemem XP PRO PL). W systemie serwisowym wszystkie modele L10 z XP PRO maja przypisany drugi rok po zarejestrowaniu gwarancji podstawowej. Tak wiec klient otrzymujac potwierdzenie rejestracji, powinien odczytac ze produkt posiada 2 lata gwarancji. W przypadku gdy na stronie TOSHIBY informacja jest inna niz przewidywala Nasza oferta, prosze o kontakt z podaniem danych uzytkownika, daty zakupu, modelu a takze numeru seryjnego produktu, a pozwole sobie wyjasnic blad.

2) Dokupienie rozszerzenia gwarancji do 2-3-4 lat
Sa to pakiety serwisowe dostepne w kazdym salonie firmy KAREN. Klient dokonujac zakupy tzw. WARRANTY EXTENSION otrzymuje pudelko zawierajace szczegolowe informacje o warunkach gwarancji rozszerzonej, a takze KOD wymagany do aktywacji calej uslugi. Aktywacja odbywa sie poprzez strone:

WYJATKI I BLEDY
U kazdego producenta zdarzaja sie bledne wpisy do bazy, za ktore najbardziej obrywa sie sprzedawcy niestety. Takie jednak zycie.

Handlowiec sprzedajac produkt, powinien informowac klienta o sposobie rejestracji gwarancji, czyli ze rejestracja odbywa sie przez witryne www. Wszelkich dodatkowych informacji klient moze sie dowiedziec z warunkow znajdujacych sie w instrukcji obslugi (rejestracja rowniez jest tam opisana).

Kazdy uzytkownik notebooka firmy TOSHIBA moze sprawdzic okres swojej gwarancji poprzez strone www:

Wystarczy wpisac numer seryjny, by wyszukac wszelkie informacje.

W razie problemow z okresem gwarancji sluze pomoca

Z powazaniem:
Data: Sro 18 Maj, 2005
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 3
Wyświetleń 947

Zobacz cały wątek

hmmmm...

oki... a mam pytanko... skad wziac instrukce serwisowe dla notebookow... oczywiscie chodzi mi o toshibe. interesuja mnie instrukcje w jezyku ojczystym lub angielskim.

a znalazlem baterie do mojego modelu za 312zl...

pozdrawiam
Data: Czw 06 Sty, 2005
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 3
Wyświetleń 481

Zobacz cały wątek

DIALOGYS - ogólno dostępne instrukcje serwisowe do RENAULT.

kompendium wiedzy. Wszytsko od drzew usterek, poprzez schematy elektryczne, momenty dokręcania, katalog czesci, cennik. Wersja dla renault to 4 cd - do sciagniecia z netu. Po lekturze 90% tych których teraz nazywasz "mechanikami" - okaże się gwałcicielami
Data: Pią Sie 29, 2008 22:58
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 20
Wyświetleń 3341

Zobacz cały wątek

Dzisiaj wybieram sie do klienta, ktory sprowadzil taka mazde. Na co szczegolnie zwrocic uwage (chodzi mi konkretnie o dokumentacje), zebym pozniej nie mial problemow z rejestracja, przegladami i najwazniejsze czy auto nie pochodzi z kradzieży. Jakie papiery powinienem dostac jak kupie od niego autko. A co powinno byc do samochodu - ksiązki serwisowe? instrukcje itp?
Z gory dzieki
Data: 22 Cze 2005 | 11:51
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 15
Wyświetleń 1255

Zobacz cały wątek

TOSHIBA sprzedajac swoje produkty na terenie europy ustala warunki gwarancyjne indywidualnie dla kazdego kraju. Dlatego tez powiedzmy produkt L10-103 w niemczech jest oferowany z gwarancja 1 roczna, a w Polsce z 2 letnia. Takich przypadkow jest bardzo wiele, ale moze wyjasnie na czym polega caly proces.

Kupujac produkt TOSHIBA otrzymujemy instrukcje obslugi w jezyku polskim , w ktorej to znajduje sie informacja nt. "OGRANICZONA GWARANCJA MIEDZYNARODOWA NOTEBOOKów FIRMY TOSHIBA"

Tak wiec w instrukcji obslugi mamy informacje w jaki sposob i gdzie zarejestrowac zakupiony produkt. Rejestracja dokonywana jest poprzez internet. Klient poprzez strone www podaje swoje dane personalne, date zakupu i numer seryjny na podstawie ktorego jest ustalany systemowo model zakupionego notebooka. Wszystko dotyczy oczywiscie warunkow standardowych gwarancji dla danego modelu.
Strona na ktorej dokonujemy rejestracji to:

Teraz pozostaje nam kwestia rozszerzenia gwarancji podstawowej. Tutaj mamy doczynienia z dwoma przypadkami.

1) W pudelko z zakupionym produktem znajduje sie broszura informujaca, ze po zarejestrowaniu zakupionego produktu otrzymamy 2 rok gwarancji gratis (np. modele L10 z systemem XP PRO PL). W systemie serwisowym wszystkie modele L10 z XP PRO maja przypisany drugi rok po zarejestrowaniu gwarancji podstawowej. Tak wiec klient otrzymujac potwierdzenie rejestracji, powinien odczytac ze produkt posiada 2 lata gwarancji. W przypadku gdy na stronie TOSHIBY informacja jest inna niz przewidywala Nasza oferta, prosze o kontakt z podaniem danych uzytkownika, daty zakupu, modelu a takze numeru seryjnego produktu, a pozwole sobie wyjasnic blad.

2) Dokupienie rozszerzenia gwarancji do 2-3-4 lat
Sa to pakiety serwisowe dostepne w kazdym salonie firmy KAREN. Klient dokonujac zakupy tzw. WARRANTY EXTENSION otrzymuje pudelko zawierajace szczegolowe informacje o warunkach gwarancji rozszerzonej, a takze KOD wymagany do aktywacji calej uslugi. Aktywacja odbywa sie poprzez strone:

WYJATKI I BLEDY
U kazdego producenta zdarzaja sie bledne wpisy do bazy, za ktore najbardziej obrywa sie sprzedawcy niestety. Takie jednak zycie.

Handlowiec sprzedajac produkt, powinien informowac klienta o sposobie rejestracji gwarancji, czyli ze rejestracja odbywa sie przez witryne www. Wszelkich dodatkowych informacji klient moze sie dowiedziec z warunkow znajdujacych sie w instrukcji obslugi (rejestracja rowniez jest tam opisana).

Kazdy uzytkownik notebooka firmy TOSHIBA moze sprawdzic okres swojej gwarancji poprzez strone www:

Wystarczy wpisac numer seryjny, by wyszukac wszelkie informacje.

W razie problemow z okresem gwarancji sluze pomoca

Z powazaniem:
Data: Sro 18 Maj, 2005
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 33
Wyświetleń 13227

Zobacz cały wątek

no to teraz moje 5 minut

Podjąłem się zrobienia strony dla klubu niebardzo wiedząc jaka czeka mnie praca, myślałem że będzie wszystko prosto i gładko, niestety jak to w życiu często bywa przeliczyłem się okrutnie. Jako że nie znam się zupełnie na robieniu stron to praca z tworzeniem strony szła mi dosć opornie, w sumie spędziłem nad nią może ze 20 godzin i efekty jak widzicie są mizerne (pewnie potrzeba jeszcze min 40 godzin mojej pracy żeby to poskładać w sensowną całość). Gdybym te 20 godzin które poświęciłem na tworzenie "strony" poświęcił na przepisywanie artykułów, skanowanie i wyszukiwanie ciekawych rzeczy w necie to efekty były by dużo bardziej widoczne, a ja mniej tym wszystkim zmęczony.

W chwili obecnej jestem coraz bardziej skłonny zgodzić się z Globym i Tco aby pozostawić szatę Globyego i dodać tam kilka naszych klubowych działów, a ja mógłbym się zająć czymś bardziej pożytecznym o czym mam większe pojęcie i co sprawia mi frajdę, a nie przyprawia mnie o dreszcze.

Proponuję niniejszym aby zostawić większość szaty graficznej i zawartości strony Globy'ego i przystąpić w końcu do działania, a nie debatować o tym co zrobimy a czego robić nie powinniśmy. Jestem za tym aby na stronie Globy'ego dołożyć dział Klub, zmodyfikować dział modele (mamy zbyt dużo artykułów po których dodaniu strona ta przewijałaby się w nieskończoność) oraz ewentualnie dołożyć jakiś ładny banerek (to akurat mogę zrobić z przyjemnością ).

Należałoby także stworzyć dział Members dostępny dla tych którzy uiścili opłatę klubową z tym że moje podejście do tego działu jest trochę odmienne od tego co proponuje Zombi. Proponuję do działu Members wrzucić tylko instrukcje serwisowe do poszczególnych modeli mazd i jeżeli wystarczy miejsca - płyty z programami mazdy. Myślę że książki serwisowe i CD mazdy będą wystarczającą zachętą dla większości aby uiścić opłatę klubową i pozwolić nam tym samym na dalszy rozwój. Artykuły dotyczące poszczególnych modeli, porady technicze oraz filmy umieściłbym w miejscu dostępnym dla wszystkich, gdyż moim zdaniem będzie to zachęcać do częstego odwiedzania naszej strony.

To by było na tą chwilę tyle, mógłbym jeszcze pisać w nieskończoność, ale poczekam sobie na reakcję innych.

pozdrawiam
Data: 06 Gru 2003 | 20:24
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 47
Wyświetleń 4298